Eiffeltoren

17 mei 2005

Bijdrage van: Ko

Ondanks de interne tegenwerking wist ik Mammoet goed in de publiciteit te brengen, zoals bijvoorbeeld met de onderstaande Eiffeltorenadvertentie. Dit gebeurde al weer een tijdje geleden, Van Gend & Loos was nog een gevleugelde naam en onderdeel van Nedlloyd en voorheen de NS.

Zij hadden een overigens steengoede advertentiecampagne in de bladen en op de TV, waarin de chauffeur centraal stond. De visual was een VG&L combinatie bij een pyramide of bij de Eiffeltoren. De pay-off was: "Als VG&L het niet kan vervoeren, dan kan niemand het".

Mis dus, voor Mammoet Transport was de Eiffeltoren wel degelijk te vervoeren als stabiele stalen constructie en dat hebben ze geweten. Onze kop was een memo: Beste VG&L, als jullie het niet kunnen vervoeren neem dan contact op met Mammoet. Vergezeld van een tekening, berekening en als klap op de vuurpijl het telefoonnummer van onze vestiging in Parijs. Ik had een budget van 8.000,- voor productiekosten en advertenties. Uiteindelijk haalde ik er voor dik een ton exposure uit. In de kranten, op de TV en zelfs een interview bij de Wereldomroep.

Reclamebureau over de rooie...
Het reclamebureau van VG&L was des duivels en in plaats van goed en open te reageren, haalden zij de campagne tijdelijk uit de roulatie. Dom! Waar het om gaat is de juiste publiciteitsmix en het inhaken op situaties met nieuwswaarde. Voor veel bedrijven is en blijft dit een geheim.

0 reacties



http://www.proteusproducties.nl/article.php?story=20050517171506704