Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Privacyverklaring
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Statistieken


 Wissewasjes 2   
In het land der blinden is 1-oog koning. In 1976 wist ik weinig van PR en communicatie af, maar wel meer dan de andere mensen in het bedrijf. Ik wist o.a. dat met een goede foto, vergezeld van een pakkend persbericht al snel in de media werd geplaatst. En zo leerde ik veel journalisten kennen, die vaak met open mond naar de schier onmogelijke transporten stonden te kijken. Ik kreeg complete artikelen in kleur in de weekeindbijlages van de Telegraaf en de concurrentie, vooral Van Seumeren, was stikjaloers. Hoe flikt hij dat toch? Natuurlijk gaf het ook wel eens problemen en ik leerde al snel dat het verstandig is om even met de opdrachtgever te overleggen als je iets in de publiciteit gooit. Een mooi voorbeeld hiervan is het transport van diesellocomotieven voor Adriaan Volker naar het Midden Oosten.

Voor dit bedrijf moesten we een aantal diesellocomotieven (ex NS) transporteren naar het Midden Oosten. De aannemer was bezig met een paar grote projecten in Saudi Arabie, o.a. een damverbinding van het vaste land naar Bahrein. De locomotieven werden ingezet voor het vervoer van rotsblokken en hiervoor was een aparte spoorlijn aangelegd. Van de verscheping van de locomotieven in Rotterdam had ik een persbericht gemaakt, dat de volgende dag in bijna alle kranten stond. Ik had dit dom genoeg niet met Adriaan Volker afgestemd in de mening dat zij dit stukje publiciteit ook leuk zouden vinden. Niet dus en ze waren tamelijk 'pissed off' omdat ze al een poosje overhoop lagen met de Arabische opdrachtgever en hier helemaal geen ruchtbaarheid aan wilden geven. Ze hadden net een bouwproject afgerond in Dammam, waar een aantal flatgebouwen werden opgeleverd met rioleringsproblemen en waarvoor ze nog geen betaling hadden ontvangen. Tevens moesten er in alle torenflats een aparte liftkoker worden geboord om de mannen en vrouwen gescheiden te houden. Dit kostte gigantisch veel geld en de Bedouinen, voor wie de flats werden gebouwd, zijn er nooit ingetrokken! (Wordt vervolgd).




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Mammoetologie

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel