Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Privacyverklaring
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Statistieken


 Zeelands Roem   
Wie Zeeland zegt denkt aan mosselen en oesters. Vlak bij het vissersdorp Arnemuiden worden er ook nog andere specialiteiten verwerkt, maar wel in (roestvrij)staal of aluminium. En om die dingen te kunnen vervoeren heb je iets anders nodig dan een viskotter. John Schrijver (22), chauffeur bij Wielemaker weet er alles van.

Een knots van een dubbelligger bovenloopkraan, maar liefst 25 meter lang, hangt roerloos in de takels in de constructiehal van Labrujčre Staalbouw op het industrieterrein Arnestein. Het is de grootste bovenloopkraan die ooit bij dit bedrijf is gebouwd en moet door het Zeeuwse transportbedrijf Wielemaker naar Stockem in Belgisch Limburg worden gebracht.

De straatindeling van het industriepark Arnestein is niet berekend op exceptioneel vervoer en zeker niet voor de uitgeschoven transportcombinatie van Wielemaker. Dat begint al met het naar buiten rijden van de ongeveer dertig meter lange combinatie. De weg is te smal om de draai te nemen, bovendien staat er direct buiten het hek een lantarenpaal in de weg. Als John de hal langzaam uitrijdt, kan hij daardoor pas laat naar links draaien en komt hij met zijn Actros in het gras van de overbuurman terecht.

John is enthousiast over zijn Actros van 2001 met een kilometerstand van 675.089. ,,Deze 3-assige Mercedes Actros heeft 400 pk, ruim voldoende voor dit werk en een 7.5 tons meeloopas. Deze as kan wel belast en ontlast worden, maar niet worden gelift. De dubbeluitschuifbare Nooteboom trailer kan op afstand worden gestuurd vanuit de cabine. De trekker/trailercombinatie varieert hier nogal, dat kan ook niet met zoveel veschillende lading en klanten, De ene keer ga je met een uitschuiftrailer weg en kom je terug met een tautliner, het is voordurend aan- en afkoppelen.’’

Een aanzienlijke omweg moet worden gemaakt om de A58 te bereiken, dat komt omdat de N57 bij Middelburg in een langdurende reconstructie wordt vernieuwd, hier en daar vormen tijdelijke wegafsluitingen lastige hindernissen. (Het complete verhaal is te lezen in Truckstar nr. 5.)




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel