Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Privacyverklaring
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Statistieken


 Woonark in de bocht   
Wat is de overeenkomst tussen het WK voetbal en een bijzonder transport? Er komen erg veel kijkers op af en het verloopt niet altijd zonder problemen. Het zwaartransport van een complete woonark was een dag verschoven vanwege de halve finale Go Ahead Eagles tegen Ajax die op donderdagavond in Deventer werd gespeeld. En dat de koopavond hiervoor eveneens verplaatst werd naar de vrijdagavond was alleen maar lastig voor transporteur Rensink uit Almelo, die pas om tien uur in de avond mocht gaan rijden.

Eerder op de vrijdag was de 130 ton zware woonark door twee hydraulische kranen van BKV (Barneveldse Kraan Verhuur) uit de de eerste havenarm gehesen en op een Scheuerle dieplader met 14 aslijnen geplaatst. Een bekend gezicht zien we bezig tijdens het meten van het middelpunt waar de zware betonnen onderbak moet worden geplaatst. ,,Hij moet drie centimeter naar rechts en dan staat hij goed’’ zegt Huub Hannink, de Rensink chauffeur op de opvallend gekleurde Scania 614GG 580, die we vorig jaar hebben ontmoet tijdens het transport van een oliedrukvat voor de NAM in Schoonebeek. De Scheuerle trailer kreunt een beetje als hij het 130.000 kg. zware gewicht moet overnemen van de mansgrote hijsblokken. Als Huub geladen is maakt hij ruimte voor de twee BKV kranen die worden ‘ingepakt’ en alvast naar de losplaats bij de Buitengracht worden verkast.

We zijn benieuwd of hij nog reacties heeft gehad over het artikel van het nachtelijk olievattransport en hij schiet in de lach: ,,Ik had één exemplaar van die Truckstar gekregen en daar zijn mijn kinderen mee gaan schuiven, ik heb het tijdschrift nooit meer gezien. Van mijn collega’s bij Rensink heb ik de nodige opmerkingen gehad, dat is onvermijdelijk, maar omdat ik altijd ’s nachts onderweg ben en dan niet bij de gebruikelijke chauffeursrestaurants kan stoppen, heb ik verder niet zoveel gehoord. Het waren erg mooie foto’s en voor de mensen die met de voorbereiding van het transport al weken bezig waren, was het leuk om eens te kunnen zien hoe het verlopen is. Maar dit keer is het een andere vracht, nu vervoeren wij een 18 meter lange en 6 meter brede woonark over een afstand van maar 500 meter. Het is één van de kortste afstanden waarover ik een transport heb uitgevoerd.''

Een compleet verslag over het waterwoning transport vind je in de zojuist uitgekomen Truckstar nummer 7. En pak dan gelijk even de superboeiende zwaar & speciaal transport special mee met tal van interessante hijs- en transport projecten!




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel