Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Privacyverklaring
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Statistieken


 Shell Venster   
Dit blad is een tweemaandelijkse publicatie en valt op door de hoge kwaliteit van inhoud en uitvoering. Vergeleken bij veel andere bedrijfspublicaties is dit een professioneel verzorgde uitgave waar Shell goed mee voor de dag komt. Opmerkelijk is dat dit blad zowel extern als intern wordt verspreid als personeelsblad en als company magazine. Dit is tenminste af te leiden uit de aparte insert ‘Shell Mutaties’ over personeelswisselingen in de verschillende Shell bedrijven. Ik krijg het regelmatig toegestuurd en blijf zo op de hoogte van het bedrijf waar ik als klant V-power tankte.

Onwillekeurig denk ik aan het blad Mammoet Mail dat ik produceerde als PR-manager bij Mammoet Transport. Een dergelijk magazine is een goede investering om de bedrijfsfilosofie op een heldere wijze onder de aandacht te brengen. Jarenlang was Piet de Wit hoofdredacteur van ‘Shell Venster’ en hij is sinds kort opgevolgd door Rob van ’t Wel. Deze man is goed bekend is met Shell en de energiewereld als voormalig journalist bij het Financieel Dagblad. Inhoudelijk moet dit een positieve bijdrage geven aan het ‘Shell Venster’, waarin tal van interessante onderwerpen met interviews goed worden uitgediept. Dit wist ik indertijd met Mammoet Mail eveneens te verwezenlijken, maar door de overname door Van Seumeren kwam aan deze formule al snel een einde. Het werd een typisch Van Seumeren blaadje, volgepropt met projecten en bovendien gelardeerd met amateurfoto's. Inhoudelijk is de huidige Mammoet World blijven steken op een niveau waar Mammoet Mail bij de start in 1980 begon.

Met een merknaam als Mammoet is het natuurlijk heel eenvoudig om een link met de realiteit te maken. Dick Mol droeg bijvoorbeeld tijdens het uitzagen van een diepvries mammoet in Siberië een Mammoet jasje dat met logo op Discovery Channel duidelijk zichtbaar was. Van Seumeren vulde dit vervolgens op een compleet foute manier in: ze huurden voor een personeelsfeest een olifant in als circusattractie, hoe verzin je het?

Saudi Aramco World is een verhaal apart. Dit bloedmooie (vormgegeven) blad heeft zo te zien een ongelimiteerd budget en probeert de verworvenheden van de Islam te highlighten. Perfecte fotografie en fantastisch drukwerk excelleren in dit tweemaandelijkse tijdschrift dat voor iedereen kosteloos is te ontvangen. Ik krijg ze al jaren en bewaar ze allemaal tot na mijn pensionering om ze dan op mijn gemak door te lezen. Eerlijk gezegd: super interessant zijn de onderwerpen niet, maar wat een uitstraling heeft dit blad!

"Saudi Aramco World is published bimonthly in print and on-line editions. Subcriptions to the print edition are available without charge to a limited number of readers worldwide who are interested in the cultures of the Arab and Muslim worlds."




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel