Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Privacyverklaring
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Statistieken


 Veertig jaar heavy-lift shipping   
BigLift Shipping is één van de belangrijkste zwaar-transport scheepvaartmaatschappijen ter wereld. Het vervoer over de wereldzeeën van alles wat niet in een container kan, wordt uitgevoerd met een vloot van 14 speciaal gebouwde schepen met eigen laadgerei tot 1.800 ton hefvermogen. Transporten van modules voor de bouw van offshore installaties van Amerika naar Singapore, complete containerkranen van Finland naar Bangkok, zware kolommen voor de petrochemische industrie van Japan naar Korea, behoren tot het dagelijkse werk. Baggerinstallaties van Nederland naar Afrika, jachten van Frankrijk naar het Caraïbische gebied, windmolens van Denemarken naar Japan, behoren tot het gevarieerde ladingpakket dat BigLift Shipping vervoert.

BigLift Shipping is een zwaar-transportrederij met hoofdzetel in Amsterdam. De onderneming is ontstaan uit het in 1973 opgerichte Mammoet Shipping en bestaat nu 40 jaar. In 2001 werd werd Mammoet overgenomen door Van Seumeren uit De Meern. Deze verkocht daarbij direct de scheepvaart activiteiten aan de Spliethoff Group, het werd echter wel verboden om de naam Mammoet nog langer te gebruiken. Mammoet Shipping werd daarmee hernoemd naar BigLift Shipping. De Spliethoff Group is sindsdien 100% eigenaar van het bedrijf. De naam BigLift Shipping is niet geheel toevallig gekozen. Reeds in 1972 ontstond het bedrijf Big Lift door de fusie tussen Van der Laan’s Scheepvaart & Handelsmaatschappij en transportbedrijf Van Twist. Dit bedrijf is in 1979 aan Mammoet verkocht. BigLift Shipping is specialist in het wereldwijd vervoeren van zeer zware ladingen over zee. Het bedrijf heeft hiervoor een vloot van 14 gespecialiseerde schepen met hijscapaciteiten tussen de 500 en 1800 ton. Ladingen die vervoerd worden variëren van havenkranen, tot apparatuur voor de mijnwerk en offshore. Het bedrijf heeft naast het hoofdkantoor in Amsterdam twaalf kantoren verdeeld over de verschillende continenten. (Bron: Wikipedia).




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel