Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Kalender
Peilingen
Statistieken


 To PR or not to PR: That’s the Quest(ion)   
In de Quest – een populair wetenschappelijk magazine – staat in het juninummer een uitgebreid artikel over het vervoer van een transformator door Wagenborg Nedlift van Het Duitse Bad Honnef in Duitsland naar Zandvliet in Belgie. Het doet mij goed dat een zwaar(transport) bedrijf op deze manier in het zonnetje wordt gezet en zo de kans krijgt om te laten zien wat ze doen en kunnen. Maar denk niet dat zo’n verhaal vanzelf in de Quest komt, of in De Telegraaf of in de Cobouw of in Lloyds List. Daar moet je als PR-manager moeite voor doen en 'last but not least': goede contacten opbouwen met de media.

Ik schrijf al jaren verhalen over de scheepvaart- en transportsector. Afgelopen maand was ik bezig voor de jaarlijkse zwaartransport Special van Truckstar en het valt me iedere keer weer op dat sommige bedrijven niet of nauwelijks reageren op verzoeken tot medewerking. Vreemd genoeg gebeurt dit ook bij mijn oud-werkgever Mammoet, die categorisch op herhaalde vragen om informatie de afgelopen jaren niet heeft gereageerd. Ik vermoed dat ze zo hooghartig geworden zijn omdat ze de grootste op hun vakgebied zijn.

Ik heb ruim 25 jaar bij Mammoet gewerkt en begrijp deze mentaliteit niet. Waarschijnlijk denken ze: ‘Waren zouden we dit doen, we krijgen er toch geen extra werk door’. Nee, dat klopt, maar die SPMT operator die in de Quest staat, is maar wat verguld met deze publicatie en dat vinden zijn familie en kennissenkring ook. Met een mooi woord heet dat ‘Interne zending’ en is onderdeel van een goede personeelsvoering. Behalve de moeite kost het niets extra en het is ook een goede manier om (gratis) naamsbekendheid al dan niet bij de doelgroep te krijgen.

Gelukkig zijn er nog bedrijven als Wagenborg Nedlift en Sarens die er beter mee omgaan en het resultaat ziet u dan ook in de Quest van juni en de Truckstar Zwaar Transport Special 2015.




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel