Egypte en Zwitserland

07 november 2015

Bijdrage van: Aad

Zware en bijzondere transporten blijven mijn aandacht houden en ik publiceer ze regelmatig op deze website. Zoals kortgeleden het bergen van de omgevallen Peinemann kranen met brugdek door Mammoet-Hebo in Alphen a/d Rijn. Op dit moment is Mammoet onderweg met een grote destillatiekolom in Egypte, een land dat nu dagelijks in het nieuws is door alle IS ellende in de Sinai en Sjarm-el-Sjeikh. Het 1289 ton wegende vat wordt vervoerd over een afstand van 224 km van Suez naar Cairo met behulp van drie rijen van 34 aslijnen SPMT. Inclusief SPMT's is het totaal gewicht van het transport bijna 1900 ton en daarom was het nodig om dit viaduct met stalen steunkolommen te stutten. Vakmanschap uitgevoerd door mensen die er verstand van hebben en positief bezig zijn in dit land.

'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd' was mijn motto als PR-manager bij Mammoet. Er worden genoeg minder grote transporten uitgevoerd die de moeite waard zijn om te vermelden en waar ook het nodige vakmanschap bij komt kijken.

Een goed voorbeeld geeft het Zwitserse transportbedrijf Zumbühl & Kies AG die zijn bestaande vloot voor het vervoer van constructie materiaal heeft uitgebreid met een EuroCompact combinatie met drie aslijnen voor en vijf aslijnen achter. Deze dieplader munt uit door een uitgekiende eigen gewicht/lading ratio. waarbij machines tot 90 ton kunnen worden vervoerd. Door het aanbrengen van extra ruimte achter de eerste aslijn van de dolly heeft de Eurocompact maar liefst een meter extra laadruimte, terwijl de lengte van de combinatie gelijk is gebleven. Dankzij in de vloer aangebrachte dwarsverband versterkingen is de hoogte van de dieplader vloer slechts veertien centimeter. Met een ascompensatie van maar liefst 650 mm is de EuroCompact dieplader een nieuwe standaard voor het vervoer van zwaar materiaal.

0 reacties



http://www.proteusproducties.nl/article.php?story=20151107102555167