Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Kalender
Peilingen
Statistieken


 Rabobank de weg kwijt   
Er zijn reclameboodschappen, waar de schijnheiligheid vanaf druipt. Die van de Rabobank is daar een van. Op mijn website heb ik al eerder verteld hoe ik over deze bank denkt. Zie onder: ‘Rabobank, quo vadis?’, Nu ze zelf bespeuren dat hun bank geen goede naam meer heeft, hangen ze in een irritante reclame de ‘popi jopie’ uit. Zij gaan zogenaamd als voormalige boerenleenbank de wereld redden en de honger uitbannen. Het weerzinwekkend stroperige verhaal wordt afgesloten met een Engelstalige uitsmijter, zoals aleen een (slecht) reclamebureau kan verzinnen. Voor banken en reclamebureaus geldt: tel na het handen schudden vooral je vingers na!

Dat reclamebureaus zaken verdraaien en dingen mooier voorstelen, dan ze zijn, kan ik mij voorstellen. Dit is tenslotte hun vak en ik heb daar in mijn pr-verleden mee te maken gehad. Overigens ook veel van geleerd, dus mij hoeven ze niets meer wijs te maken. “Do you understand?’ Ik gebruik het obligate Engelse reclame-slotzinnetje om indruk te maken, Begrijpt u wel? Stel je eens voor dat de Rabobank eindelijk dienstverlening en een klantvriendelijk beleid hoog in het vaandel voert. Stel je voor....




 Gerelateerd  
  • Meer door.. Aad
  • Meer van.. Nieuws

  •  Artikel opties  
  • Email artikel
  • Afdrukversie artikel