Scheefgroei

23 november 2018

Bijdrage van: Aad

Op de voorpagina van de Telegraaf staat een berichtje dat de toren van Pisa steeds minder scheef komt te staan. Uit onderzoek is gebleken dat de toren 4 centimeter minder uit het lood is gaan staan. De onderzoeksleider concludeert opgetogen: “Het is alsof hij tweehonderd jaar jonger is geworden”. Dat de toren meer rechtop staat is het gevolg van een ingewikkelde bouwoperatie twintig jaar geleden. Die was van levensbelang, want de klokkentoren stond destijds op het punt van omvallen. Ik zag natuurlijk de mogelijkheden van die operatie voor Mammoet ogenblikkelijk in, zoals ik ook de opzienbarende advertentiecampagne over het verplaatsen van de Eiffeltoren bedacht. Achtergrond hiervan was de introductie van de nieuw ontworpen 'state of the art' SPMTs. Het Red Dog project in Alaska en het overeind zetten ven het Millennium Wheel in London waren toen beroemde projecten die Mammoet als leidend zwaartransport bedrijf op de kaart zetten.


In de tijd dat ik verantwoordelijk was voor de PR van het bedrijf, vond ik veel nieuwe manieren om Mammoet in de publiciteit te krijgen. En zo heeft de tekenaar Jan Sanders op mijn verzoek een treffende tekening van het rechtzetten van de toren gemaakt, waarmee op een creatieve manier de draak werd gestoken met onze zwaartransport activiteiten


Toegegeven, kortgeleden zag ik het Mammoet logo ook op een Dakar Rallye auto en in een advertentie op de achterzijde van Quest. Met een beetje verbeelding kan je deze ook rangschikken onder een vorm van zelfspot. Maar dan onder het motto: 'Het geeft niet hoe je in de publiciteit komt, als je maar in de publiciteit komt.'

0 reacties



http://www.proteusproducties.nl/article.php?story=2018112309573882