Diensten  
Home
Lezingen en presentaties
Namebranding
Teksten
Filmproducties
Public relations
Media exposure
Advertenties
Websites

 Bedrijfsinformatie  
Algemeen
Contact
Routebeschrijving
Nieuws

 Collecties  
Modelbouw
Barbies
Camera's
Route 66
Mammoetologie

 Faciliteiten  
Linken
Kalender
Peilingen
Statistieken


 Route 66  
Mijn eerste kennismaking met de ‘Mother Road’ was in 1993. Ik was als PR-manager bij Mammoet betrokken bij de introductie van een nieuwe 1300 tons ringerkraan, die opgesteld stond voor een proefhijs bij de fabrikant in Manitowoc, Wisconsin. Een aantal belangrijke klanten uit heel de wereld was uitgenodigd om deze revolutionaire superzware hijskraan te bekijken en iedereen was het er over eens dat Mammoet met deze zogenaamde M1200 de hegemonie van Van Seumeren op hijsgebied had doorbroken. Mammoet was natuurlijk al de grootste (en vanzelfsprekend) het meest veelzijdige bedrijf op het gebied van zwaartransport en heavylift shipping, maar dat is een heel ander verhaal, dat u elders op deze site kunt vinden. Het verslag van mijn ervaringen op de route 66 is inmiddels voltooid, maar omdat ik de 'route' later nog een keer gedaan heb, maar dan in omgekeerde volgorde zal ik u een aantal aanvullingen niet onthouden.

 Dag 15 (Einde reis Route 66) Email artikel afdruk versie 
In twee weken ben ik van Chicago aan Lake Michegan naar Los Angeles gereden. Vaak over de fameuze Route 66 en soms via de veel snellere Interstate. Het eindpunt is de pier van Santa Monica aan de Pacific Ocean en als je hier staat, begrijp je waarom zoveel mensen op deze oude route westwaarts zijn gegaan.

lees verder (292 woorden)

 Dag 14 Email artikel afdruk versie 
Vandaag is de laatste dag op de route naar Los Angeles. In het zonverschroeide Needles eerst benzine tanken en zelfs de mensen, die hier wel wat gewend zijn klagen over de hitte. "Last Saturday it was 116 degrees" en om dit nu in graden Celsius om te rekenen heeft weinig zin. Het blijft gewoon veel te warm.

lees verder (397 woorden)

 Dag 13 Email artikel afdruk versie 
De eindbestemming Los Angeles, komt op dag 13 snel dichterbij. Geen groter verschil is denkbaar met het oostelijke deel van de Route 66 bij St. Louis. In plaats van overstromingen zijn hier vanwege de grote hitte en droogte op diverse plaatsen bosbranden. Op weg naar Wiliams en Seligman kom je door een kurkdroge woestijn en in een comfortabele auto met airco mag je jezelf gelukkig prijzen als je de vergelijking maakt met de arme automobilist in de jaren dertig.

lees verder (554 woorden)

 Dag 12 Email artikel afdruk versie 
Flagstaff is een plaats waar je graag wat langer blijft. Gelegen in de dennenbossen aan de voet van de San Franscisco Peaks ademt het in alles nog de oude sfeer van de Route 66. In het klassieke stationnetje in het centrum verwacht je nog stoomlocomotieven van weleer, maar het zijn de grommende lange dieseltreinen met containers, die hier zonder te stoppen voorbij rijden.

lees verder (390 woorden)

 Dag 11 Email artikel afdruk versie 
Het wordt wel eens het meest spectaculaire uitzicht in de wereld genoemd. Hier is erosie al zo'n 165 miljoen jaar aan de gang om een kilometer diepe kloof uit te kerven in het Kaibab plateau. Als een glinsterend slangetje zie je in de diepte de Calorado rivier voorbij kronkelen. Op de West Rim, die alleen met een shuttle bus toegankelijk is, wemelt het van de toeristen, waaronder opvallend veel Japanners.

lees verder (240 woorden)

 Dag 10 Email artikel afdruk versie 
Van Kanab (Utah) terug naar het zuiden gereden en komen zo weer in de staat Arizona. Het plaatsje Page is gesticht voor huisvesting van de mensen, die aan de Glen Canyon dam in de Calorado rivier hebben gewerkt. Na het voltooien van de dam zijn de mensen er tegen de verwachting in blijven wonen en ik kan mij daar iets bij voorstellen: wat een prachtige omgeving!

lees verder (358 woorden)

 Dag 9 Email artikel afdruk versie 
Holbrook ligt in de staat Arizona. Van alle staten die je met de Route 66 aandoet is Arizona het meest interessant. Bij het ontbijt in Wendy's de "Arizona Republic" doorgelezen voor het locale nieuws en de volgende nieuwsitems vielen op: *Gastax of 4,3 cent the gallon accepted *Killer bees unlikely to zip across hot desert *Man bites head of rattlesnake after it bit first *Bear that ate suicide victim to be destroyed *Mass murderer unwelcome in Laveen Eet Smakelijk!

lees verder (427 woorden)

 Dag 8 Email artikel afdruk versie 
Gisteren voor de tweede keer sinds Chicago een tijdzone gepasseerd. 'Central time' werd 'Mountain time, een uur later. Het tijdverschil met Nederland is nu 8 uur en omdat ik zo nu en dan contact heb met de Mammoet thuisbasis, is het raadzaam om hier rekening mee te houden.

lees verder (267 woorden)

 Dag 7 Email artikel afdruk versie 
Vroeg in de ochtend nog even terug naar het verlaten Calmez hotel. De kapsalon naast de ingang is al lang niet meer in gebruik, hier werden mensen geknipt en geschoren, voordat de Interstate het doodvonnis over het hotel velde. Een geschrokken duif vliegt op, het beestje is niet meer gewend aan passanten.

lees verder (373 woorden)

 Dag 6 Email artikel afdruk versie 
Het wordt warmer en droger. Na het gebruikelijke rondje joggen rond het hotel -een goede manier om te zien waar je de vorige avond terecht bent gekomen- naar Dennys voor het ontbijt. Na Illinois, Missouri en Kansas zijn we terechtgekomen in Oklahoma. Dit is de staat met het minste route 66 wegdek, maar wel met een groot aantal roemruchte bandieten. Jesse James, Ma Baker (and sons!), Bonnie (Parker) en Clyde (Barrow).

lees verder (374 woorden)

 Reisverslagen  
Belevenissen bij mammoet
Mammoetologie

 Zoek  
 
Uitgebreid zoeken

 Bedrijfsfilms  
Road to Red Dog

 Evenementen  
Er zijn geen komende evenementen